Актуально

Як розпочати підготовку навчального закладу до державної атестації?
Матеріали наради з керівниками навчальних закладів м.Запоріжжя

Важливо:
- зареєструвати лист-попередження
- видати наказ "Про підготвку навчального закладу до державної атестації в поточному навчальному році" (+ затвердити заходи щодо підготовки ... + склад робочої групи)
- передбачити в річному плануванні на навчальний рік нараду при директорові

Як провести відкриту публічну презентацію діяльності навчального закладу?
Відповідно до додатку 4 до наказу департаменту освіти і науки ЗМР від 20.07.2015 № 278р (див. на сторінці сайту "Норматив")
Презентація ДНЗ № 39 - дивитись
Також зразки презентацій дивіться на головній сторінці.

Які порушення були виявлені під час державної атестації навчальних закладів за попередній період?
Доповідна записка (2016р.) - читати
Презентація до наради - дивитись


Як підготуватись до державної атестації навчального закладу?
Методичні рекомендації щодо підготовки до атестації закладу освіти
(Лист МОН України від 07.08.2013 № 1/9-533) читати

Дії керівника навчального закладу по завершенню атестаційного періоду (отримання висновків атестаційної комісії) - читати

Які документи зберігаються в закладі освіти після проходження державної атестації?
В навчальному закладі залишаються та зберігаються упродовж 10 років (до наступної атестації):
  1. Наказ ДОН ЗМР про проведення державної атестації навчального закладу.
  2. Склад атестаційної комісії атестаційної експертизи.
  3. Робоча програма атестаційної експертизи.
  4. Протоколи (витяги) засідань атестаційної комісії: відкрита публічна презентація, підсумкова нарада.
  5. Висновки та рекомендації атестаційної експертизи навчального закладу.
  6. Наказ ДОН ЗМР про підсумки державної атестації школи.
  7. Заходи щодо усунення недоліків, виявлених під час атестації закладу (розробляються терміном на 5 років, обговорюються на педраді, затверджуються наказм по закладу освіти, узгоджуються з ТВО).
ПРОЙТИ ТЕСТ


Як спланувати внутрішній контроль?
Внутришкільний контроль на поточний навчальний рік необхідно планувати з урахуванням рекомендацій Державної інспекції навчальних закладів України (лист Міністерства освіти і науки від 07.08.2013 № 1/9-533 "Про методичні рекомендації для  проведення державної атестації та внутрішнього контролю навчальних закладів") та використовувати Орієнтовні програми здійснення внутришкільного контролю в навчальних закладах:
- Орієнтовна програма здійснення внутрішнього контролю у дошкільному навчальному закладі читати
-    Орієнтовна  програма здійснення внутрішнього контролю у загальноосвітньому  навчальному закладі  читати

Як скласти план роботи навчального закладу? 

1. Підготовка до складання річного плану роботи. Структура плану (загальні рекомендації). Алгоритм складання плану роботи - читати
2. Варіанти структури плану роботи (рекомендації ж. "Педрада") - читати
3. Елементи планування роботи школи (корисна стаття) - читати

Чи існують форми журналів реєстрації вхідної, вихідної кореспонденції?  читайте

Багато питань щодо ведення Алфавітної книги записів учнів.
Пропоную окремі розяснення - читати

Номенклатура справ у навчальному закладі
Номенклатура справ є одним із основних організаційних документів, обов’язкових для кожного загальноосвітнього навчального закладу.
Номенклатура справ - це обов’язковий систематизований перелік назв (заголовків) справ, що формуються в діловодстві закладу, із зазначенням строків зберігання справ. Номенклатура справ призначена для: створення єдиної системи формування справ забезпечення належного обліку документів і справ забезпечення оперативного пошуку документів за їх змістом і видом визначення строків зберігання справ оптимізації процесу відбору документів, що мають бути внесені до складу Національного архівного фонду України (НАФ).
Розрізняють три види номенклатур справ: типова, примірна, індивідуальна.
Типову номенклатуру справ затверджує для певної галузі відомче міністерство чи інший центральний орган виконавчої влади за погодженням із Центральною експертно-перевірною комісією Державної архівної служби України.
Примірну номенклатуру справ (має рекомендаційний характер) можуть розробляти як центральні, так і місцеві органи виконавчої влади. Її обов’язково має погодити місцева експертна комісія відповідного державного архіву та затвердити керівник органу, що розробив примірну номенклатуру справ.
Незалежно від того, затверджені типова або примірна номенклатури справ, чи ні, загальноосвітній навчальний заклад повинен мати власну, індивідуальну номенклатуру справ.
До розроблення номенклатури справ можна залучати фахівців архівної справи.
Структура номенклатури справ Номенклатуру справ загальноосвітнього навчального закладу зазвичай складають за функціональним принципом побудови - за напрямами діяльності працівників, визначеними їхніми посадовими обов’язками. Задля належної організації роботи призначають осіб, відповідальних за розроблення номенклатури справ за кожним напрямом діяльності.
Приміром, у номенклатурі справ можна визначити такі розділи, як:
Управлінська діяльність
Науково-методична діяльність
Виховна діяльність
Початкова школа
Основна та старша школа
Шкільна бібліотека
Психологічна служба
Медична служба
Адміністративно-господарська служба.
Номенклатури справ за кожним конкретним напрямом діяльності складають на підставі вивчення всіх пов’язаних документів. Цей процес варто уніфікувати, розробивши, приміром, пам’ятку про особливості складання номенклатури справ загальноосвітнього навчального закладу.
Номенклатури справ за напрямами діяльності мають бути розроблені до 15 листопада. Їх доречно складати у кількох примірниках, оскільки один необхідно надати особі, відповідальній за розроблення зведеної номенклатури справ.
Після того, як складено номенклатури справ за функціональним розподілом, секретар навчального закладу здійснює їх зведення. Протягом грудня секретар аналізує номенклатури справ за напрямами діяльності. Зокрема, він перевіряє відповідність зазначених назв документів, строків зберігання документів вимогам нормативно-правових актів. До зведеної номенклатури справ не слід включати друковані видання, довідники (зокрема й телефонні), бюлетені, реферативні журнали, експрес-інформацію.
Зведену номенклатуру справ схвалює комісія з проведення експертизи цінності документів та затверджує керівник навчального закладу.
Зведену номенклатуру справ загальноосвітнього навчального закладу складають, як правило, у чотирьох примірниках:
перший - недоторканний для зберігання у закладі
другий - робочий
третій - до архіву для контролю за формуванням справ у навчальному закладі
четвертий - надсилають до архівного відділу, в зоні комплектування якого перебуває навчальний заклад, або органу вищого рівня, з яким погоджувалася зведена номенклатура справ.
Кожен примірник повинен мати гриф погодження з відповідною архівною установою, бути пронумерованим, прошитим та скріпленим печаткою.
Зведену номенклатуру справ погоджують із відповідним державним архівом або органом вищого рівня раз на п’ять років або невідкладно в разі істотних змін у власності майна, структурі, функціях та характері роботи навчального закладу.
Зведену номенклатуру справ та номенклатури справ за напрямами діяльності не пізніше грудня: переглядають і уточнюють після внесення змін передруковують подають на затвердження керівникові закладу.
У кінці року секретар обов’язково закриває зведену номенклатуру справ підсумковим записом. Доопрацьовані номенклатури справ уводять в дію з 1 січня нового року.

     Документи з моменту створення чи надходження і до передавання на зберігання в архів навчального закладу зберігають за місцем формування справ у службі діловодства чи інших структурних підрозділах відповідно до номенклатури справ.
Строк зберігання документа — це період обов'язкового зберігання службового документа, визначений законодавством унаслідок проведення експертизи його цінності.
Експертизу цінності документів проводять щороку, зокрема: у поточному діловодстві під час складання номенклатури справ, формування документів у справи, перевіряння правильності віднесення документів до справ під час підготовки справ до наступного зберігання.
За експертизи цінності документів у діловодстві вирізняють чотири групи справ: постійного зберігання тривалого (понад 10 років) зберігання тимчасового зберігання (до 10 років включно) ті, що підлягають знищенню у зв'язку із закінченням строків їх зберігання.
Строк зберігання документів обчислюють з 1 січня року, наступного за роком закінчення справи. Щоб визначити правильність встановлення строків зберігання документів, експертна комісія навчального закладу має керуватися, зокрема, Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 587/5 (далі — Перелік). Якщо у Переліку не визначено строки зберігання певних документів і справ, то експертна комісія закладу встановлює їх самостійно та погоджує з експертною комісією територіального архівного відділу.

Інвентаризація
   Порядок проведення інвентаризації у бюджетних установах регламентує Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затверджена наказом Головного управління Державного казначейства України Міністерства фінансів України від 30.10.1998 № 90 (далі — Інструкція № 90).
Пунктом 1.5 Інструкції № 90 визначено, що заклади зобов’язані проводити інвентаризацію: будівель, споруд та інших нерухомих об’єктів — не менше одного разу в три роки музейних цінностей — у відповідності зі строками, встановленими Міністерством культури України бібліотечних фондів — за рішенням керівника установи один раз у п’ять років або протягом п’яти років з охопленням інвентаризацією щорічно не менше 20% одиниць бібліотечного фонду із обов’язковим завершенням розпочатої інвентаризації цього майна в структурному підрозділі (у матеріально відповідальної особи) протягом тридцяти днів інших основних засобів, малоцінних і швидкозношуваних предметів: у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях, їхніх управліннях (відділах), виконавчих органах місцевих рад — не менше одного разу в два роки в інших установах — не менше одного разу на рік продуктів харчування і спирту — не менше одного разу на квартал. Інвентаризація основних засобів проводиться не раніше 1 жовтня.
Інвентаризацію, крім інвентаризації продуктів харчування і грошових коштів, зазвичай проводять на перше число місяця.
Якщо інвентаризацію цінностей у якомусь місці їх зберігання неможливо закінчити в один день, то її слід розпочати раніше і закінчити після першого числа. У цьому випадку дані інвентаризації мають бути скориговані станом на перше число місяця.
Окрім того, Інструкцією № 90 визначено умови, за яких інвентаризація є обов’язковою: складання річної фінансової звітності, крім випадків, передбачених пунктом 1.5 Інструкції № 90 зміна матеріально відповідальних осіб (на день прийняття-передання справ) встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день установлення таких фактів) пожежа або стихійне лихо (повені, землетрусів та ін.) — терміново після ліквідації пожежі або стихійного лиха ліквідація установи згідно з розпорядженням судових та слідчих органів передача майна установи в оренду передача підприємств, установ, організацій або їх структурних підрозділів із одного підпорядкування в інше (на встановлену дату передачі).

Комментариев нет:

Отправить комментарий